Köp- och leveransvillkor

 

Betalningsalternativ

Faktura - helt utan fakturaavgift!
För att beställa mot faktura måste beställaren vara minst 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Betalningsvillkor är 20 dagar.

När du väljer faktura som betalningsalternativ skickar vi din beställning på en gång och fakturan kommer på mailen samt en fakturakopia ligger i paketet (vanligtvis i skolådan). Detta gör att du får din beställning så snabbt som möjligt, vanligtvis redan nästkommande vardag.
När du väljer faktura som betalning görs en kreditupplysning på ditt personnummer för att kontrollera att du är fri från betalningsanmärkningar. Skulle du ha betalningsanmärkningar ber vi dig betala i förskott, men förbehåller oss även rätten att själva göra en bedömning om när vi ber om betalning i förskott.

Förskottsbetalning till Swish eller bankgiro:
Du betalar summan på din order direkt till vårt Swishnummer, du behöver ha Swishappen, eller Bankgiro (5729-5602 tar en bankdag).

Presentkort
Vill du använda ett presentkort att betala med? Välj Förskott till bankgiro som betalsätt. Skriv i meddelanderutan längst ner i kassan att du önskar betala med presentkort samt presentkortets nummer. Efter att du gjort beställningen, invänta vår bekräftelse.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar.
Om du bor längre upp i landet och vet att PostNord brukar skicka post med flyg kan leveranstid bli 2-3 arbetsdagar då flygen går varannan dag.

Vid stora ordrar samt om varan är slut i lager kan leveranstiden variera. Fråga oss om leveranstid!

Från mitten av november 2022 har PostNord börjat med lördagsleveranser i vissa delar av landet.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som brev eller paket med PostNord. Fraktkostnaden baseras på varans eller varornas vikt och storlek enligt PostNords priser. För ett par skor är frakkostnaden vanligtvis 59kr.
För att se vad fraktkostnaden för din beställning blir, lägg varorna i varukorgen och gå till kassan så ser du totalsumman.

Vid större beställningar - kontakta oss för priser och leveranstid.

Det är viktigt att du anger det namn som står på din legitimation. Om du anger smeknamn eller förkortning på namnet (t.ex. "Tina" istället för "Christina") kan det hända att du inte får hämta ut ditt paket då PostNord har skärpt sina villkor. Skulle detta hända kontaktar du oss så kan vi göra ett "ändrat förfogande" hos PostNord som innebär att vi kan ändra namn på paketet så att du kan hämta ut. Denna tjänst kostar 275 kr som vi kommer debitera dig. När betalning är gjord genomför vi ändrat förfogande som kan ta upp till 24 timmar innan det är registrerat hos PostNord.

Tips! Ladda ner PostNords app för att enkelt själv kunna följa ditt paket.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Om ni vill att varorna ska skickas till en adress som inte är er folkbokföringsadress är det viktigt att du anger en faktisk adress för att de ska komma fram.

Vi postar endast till annan adress än folkbokföringsadressen om du betalar i förskott. Detta för att skydda dig mot identitetsstöld.

Exempel 1: ska vi skicka till er arbetsplats - ange då både ditt och företagets namn.
Exempel 2: ska vi skicka till en adress där du normalt inte bor/tillfällig adress - ange då både ditt namn och namnet på personen som bor på adressen, så kallad "care of" som förkortas c/o.

Vi levererar endast inom Sverige.

 

Ångerrätt, returrätt, reklamation

Returadress
Dansskor.se
Selins väg 5
444 60 Stora Höga

Använd vår mail info@dansskor.se för paketavisering.

Returinformation!
Vill du ångra ditt köp eller byta en vara skickar du den till oss inom 10 arbetsdagar från att du mottagit din beställning. Du betalar returfrakten. Har du betalt varan skickar du också uppgifter om återbetalningssätt. Berätta gärna varför du returnerat varan.
Vara som vi specialbeställt (ex särskild färg eller sådant vi inte lagerför) kan du endast byta vid fabrikationsfel eller om vi levererat fel. Strumpor, tights och tillbehör kan du av hygienskäl endast returnera om förpackningen är obruten. 
Tänk på att det måste finnas giltig fraktsedel/porto på paket eller brev som du returnerar, det är avsändarens ansvar. Har du returnerat en vara/varor som du redan betalt så kommer vi att återbetala dig inom 14 dagar från att din retur hanteras av oss.

På vissa plastgolv i danslokalen händer det i sällsynta fall att svarta plastsulor färgar av sig. Är du osäker kan du prova skorna i ett hörn av dansgolvet så att du fortfarande kan returnera dem i nyskick.
Om du använder skor med mockasulor utomhus försämras dansförmågan p.g.a. att det sätter sig smågrus i sulorna.
Vid dans utomhus, särskilt golv med glipor mellan brädorna (t.ex. sommarlogar) kan mockasulor vridas loss i kanterna. Lägg i lite lim så fixar du det!

Hämta ditt paket i tid hos postombudet!
Tänk på att din ångerrätt börjar gälla först när du hämtat ut/mottagit ditt paket. Kommer ditt paket till ett postombud behöver du därför hämta ut paketet innan du returnerar det till oss. Ditt paket ligger 7 dagar på utlämningsstället innan det returneras till oss. (Nya villkor hos Postnord från 1 jan 2022, tidigare gällde 14 dagar). Du kan själv förlänga tiden det ligger på utlämningsstället genom att kontakta Postnord, eller enklast i Postnords app.
Om ditt paket returneras till oss för att det inte hämtats ut i tid debiterar vi dig 300 kr för frakt och administrationskostnad.

Packa returen väl!
Kläder ska ha alla lappar kvar och skor i kartong ska returneras med kartongen i samma skick som när du fick den, klistra inget direkt på skokartongen utan emballera den väl.
Skulle förpackningen/skolådan vara skadad, förstörd, saknas eller att lappar på kläder saknas vid retur debiterar vi dig vad det kostar oss att ersätta det, alternativt godkänner vi inte din retur.

Vad händer om du råkar skicka returen med ogiltig fraktsedel/porto?
Vi kommer att debitera dig den kostnad vi får betala om paketet kommer tillbaka till oss, alternativt måste du betala för den vara/de varor som du returnerat men som inte kommit fram till oss.

Har vi postat dig fel vara eller en felaktig vara?
Vi rekommenderar att du i första hand kontaktar oss, maila gärna bild på det som är fel. Om felet är uppenbart och vi önskar varan tillbaka skickar vi dig betalt returporto.
Om felet inte går att visa på bild får vi diskutera hur vi löser det bäst.

Tips när du returnerar!
Vi rekommenderar att du använder PostNords egna tjänst
"Skicka Direkt" (klicka här) där du själv skapar din fraktsedel och betalar den direkt på PostNords hemsida eller i deras app. Där hittar du det billigaste alternativet för att posta samt att din retur blir spårbar. Om du har skrivare kan du själv skriva ut fraktsedeln hemma, annars går du till ditt postombud och visar upp den streckkod du får vid köpet av fraktsedeln som postombudet sedan skriver ut åt dig. Välj passande alternativ beroende på vad ditt paket väger. Väger ditt paket under 1kg kan du välja leveranssätt "Hem till brevlåda" och välja maxvikt 250g eller 500g så blir frakten billigare. Vill du hellre posta till ett ombud går det också bra.

 

Vill du använda Konsumentverkets egna officiella ångerblankett så finner du den här.

Vill du reklamera?
Har din vara gått sönder snabbare än man kan förvänta sig? Börja med att kontakta oss, gärna genom att maila bilder på felet.
Om du har köpt varan av oss när vi sålt på tävling eller på dansevent behöver du kunna visa att du köpt den av oss. Du kan skicka bild på ditt kvitto eller kontoutdrag.

Har du köpt varan i vår butik i Stora Höga eller i vår webshop har vi en kopia av ditt kvitto i vårt system. 

 

Observera att villkoren gäller för privatpersoner. För juridisk person gäller Köplagen.

 

Personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i Dataskyddsförordningen (DSF), även kallad General Data Protection Regulation (GDPR). I vår integritetspolicy kan du läsa om hur och varför vi hanterar dina personuppgifter. Den uppdaterade versionen av integritetspolicyn hittar du alltid under våra villkor.
Hela vår integritetspolicy kan du läsa genom att
klicka här.

Drift & produktion: Wikinggruppen
Produkter
Övrigt