Köp- och leveransvillkor
 

Betalningsalternativ

Faktura - helt utan fakturaavgift!
För att beställa mot faktura måste beställaren vara minst 18 år. Betalningsvillkor: 10 dagars betalningstid.


När du väljer faktura som betalningsalternativ skickar vi din vara på en gång och fakturan ligger i paketet (vanligtvis i skolådan). Detta gör att du får din vara så snabbt som möjligt, vanligtvis redan nästkommande vardag. 
När du väljer faktura som betalning görs en kreditupplysning på ditt personnummer för att kontrollera att du är fri från betalningsanmärkning. Skulle du ha betalningsanmärkningar ber vi dig betala i förskott.
Vid beställningar mot faktura levererar vi endast till folkbokföringsadressen.

Din första fakturaorder får ej överstiga ett ordervärde på 2000 kr efter ev rabatter. Skulle din order överstiga detta värde ber vi dig betala i förskott istället.
 

Förskottsfaktura
Vi mailar förskottsfaktura när vi godkänt ordern. Uppge därför din e-postadress när du lägger din order. Vi skickar din vara så fort vi ser att din betalning kommit in. Räkna med någon dags extra leveranstid när du väljer förskottsbetalning.
 

Förskottsbetalning till Swish eller bankgiro:
Du betalar summan på din order direkt till vårt Swishnummer (123-005 22 66) eller Bankgiro (5729-5602).
Rabatter kan inte användas här. Vill du ha en rabatt du är berättigad till måste vi manuellt hantera din order. Välj då Faktura eller Förskottsfaktura.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Vid stora ordrar samt om varan är slut i lager kan leveranstiden variera. Fråga oss om leveranstid!

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som brev eller paket med PostNord. Fraktkostnaden baseras på varans eller varornas vikt och storlek enligt PostNords priser. På grund av stor variation i vikt från största till minsta storlek i en skomodell samt vid beställning av flera varor kan därför fraktkostnaden komma att ändras jämfört med vad som anges vid ordertillfället. Om du väljer att behålla varor över 2000 kr (efter ev rabatter, frakt ej medräknat) bjuder vi på fraktkostnaden. Har du valt faktura som betalsätt så drar du själv av fraktkostnaden när fakturan betalas. Har du valt förskott som betalsätt så återbetalar vi dig fraktkostnaden om du hör av dig till oss att du behåller varor över 2000 kr.

Vid större beställningar - kontakta oss för priser och leveranstid.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Om ni vill att varorna ska skickas till en adress som inte är er folkbokföringsadress är det viktigt att du anger en faktisk adress för att de ska komma fram.

Vi postar endast till annan adress än folkbokföringsadressen om du betalar i förskott. Detta för att skydda dig mot identitetsstöld.

Exempel 1: ska vi skicka till er arbetsplats - ange då både ditt och företagets namn.
Exempel 2: ska vi skicka till en adress där du normalt inte bor/tillfällig adress - ange då både ditt namn och namnet på personen som bor på adressen, så kallad "care of" som förkortas c/o.

 

Vi debiterar en extra fraktavgift till dem som uppger en ogiltig adress och leveransen inte kommer fram utan returneras till oss.
Om leveransen returneras till oss för att den inte hämtats ut fakturerar vi dig för frakt och administrationskostnad.

 

Ångerrätt, returrätt, reklamation

Vill du ångra ditt köp eller byta en vara skickar du den till oss inom 10 arbetsdagar. Du betalar returfrakten. Har du betalt varan skickar du också uppgifter om återbetalningssätt. Berätta gärna varför du returnerat varan. Vara som vi specialbeställt (ex särskild färg eller sådant vi inte lagerför) kan du endast byta vid fabrikationsfel eller om vi levererat fel. Strumpor och tillbehör kan du byta om förpackningen är obruten. Kläder ska ha alla lappar kvar och skor i kartong ska returneras med kartongen i samma skick som när du fick den, klistra inget direkt på skokartongen utan emballera den väl. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se.

Har vi postat dig fel vara eller en felaktig vara står vi för din returfrakt. Vi ersätter endast den billigaste frakten, så skicka inte rekommenderat eller som företagspaket. Vill du skicka spårbart kan du använda PostNords tjänst "Skicka direkt" där du själv skriver ut din fraktsedel och betalar den på postens hemsida.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen
Produkter
Övrigt